بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی به عنوان یک نهاد اقتصادی همزمان با ارایه خدمات بانکی ، در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز اقدامات قابل توجهی داشته اند.

نقش مهم بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در انجام مسئولیت های اجتماعی

بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی به عنوان یک نهاد اقتصادی همزمان با ارایه خدمات بانکی ، در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز اقدامات قابل توجهی داشته اند.

به گزارش روابط عمومی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی ، از ابتدای سال 1398 تا پایان شش ماهه اول سال 1400 اعضای این کانون در سه بخش مختلف شامل حوادث غیرمترقبه ، آموزشی – فرهنگی و حوزه بهداشت و درمان مجموعا سه هزارو 692 میلیارد ریال در قالب کمک های بلاعوض پرداخت کرده اند.

طی این مدت در بخش آموزشی – فرهنگی مبلغ دوهزارو 983 میلیارد ریال ، بهداشت و درمان مبلغ 469 میلیارد ریال و همچنین حواث غیر مترقبه نیزمبلغ 240 میلیارد ریال اهداء شده است.

بررسی این آمار و ارقام بیانگر این واقعیت است که نظام بانکی به ویژه بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در مقایسه با سایر مراکز و بنگاه های اقتصادی، نقش قابل توجهی در نهادینه سازی مسئولیت های اجتماعی ایفا کرده اند. لذا مشارکت درانجام مسئولیت‌های اجتماعی و ملی همواره مورد توجه اعضای این کانون قرار داشته و دارد.

شایان ذکر است اقدامات صورت گرفته در بخش حوادث غیرمترقبه شامل سیل و زلزله  ، بخش آموزشی – فرهنگی شامل بازسازی ، تجهیز و احداث مدرسه ، اهداء لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی  و در حوزه بهداشت و درمان نیز شامل بازسازی و احداث خانه های بهداشت ، اهداء آمبولانس ، دارو ، ونتیلاتور، تجهیز و بکارگیری آزمایشگاه سیار تست گیری کووید 19 بصورت رایگان از مردم  بوده است.

Print Friendly, PDF & Email
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *