بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی

تنها 11 واحد تولیدی تحت تملک بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی قرار دارند

دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام کرد: در حال حاضر تنها 11 واحد تولیدی کوچک یا متوسط در سراسر کشور تحت تملک اعضای این کانون قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی ، محمدرضا جمشیدی با بیان این مطلب افزود: تمامی اطلاعات و مشخصات این واحد های تولیدی در اختیار دستگاه های ذی ربط از جمله قوه قضائیه ، بانک مرکزی  و ستاد تسهیل قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: 4 واحد از این مراکز تولیدی که در هنگام تملک فعال بودند همچنان در اختیار مالکان قبلی آنان قرار گرفته و کماکان فعال است. 5 واحد از این مراکز نیز نیمه کاره بوده و در زمان تملک هنوز به مرحله تولید نرسیده بود. لازم به ذکر است که تملک واحدها توسط بانک‌ها موجب تعطیلی و یا جلوگیری از ادامه  فعالیت آن‌ها نمی‌شود.

  • تمایلی به بنگاه داری نداریم

محمدرضا جمشیدی اظهارداشت: اگر بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی به عنوان نماینده و وکیل سپرده گذاران ناگزیر به وصول مطالبات آنان نبودند ، قطعا تمایلی به تملک این واحدهای تولیدی نداشتند و این گزینه به عنوان آخرین راه حل وصول مطالبات بوده است.

 وی تصریح کرد: ما از مالکان واحدهای تولیدی برای توافق و واگذاری مجدد  این مراکز به آنان با شرایط سهل و مساعدت های لازم استقبال میکنیم . اما تنها شرط بانکهای خصوصی این است که صاحبان این کارخانجات برای بازپرداخت بدهی های خود اطمینان لازم را به بانکها ارایه نمایند.

وی گفت: در این خصوص تا کنون برای تعدادی از مالکان این واحد ها دعوت نامه هایی برای مذاکره و گفتگو ارسال شده اما متاسفانه هنوز به این مکاتبات پاسخی داده نشده است.

  • حمایت از بنگاه های تولیدی

محمدرضا جمشیدی اظهارداشت: در راستای اجرای سیاست های کلان کشور در خصوص حمایت از بنگاه های تولیدی ، طبق آمار و اطلاعات ارایه شده توسط بانک مرکزی همه ساله نظام بانکی کشور از جمله  بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی بخش قابل توجهی از منابع خود را در قالب تسهیلات به بخش تولید پرداخت می کنند.

  • رشد پرداخت تسهیلات به بخش های اقتصادی

وی در ادامه به میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی به بخش های مختلف اقتصادی کشور در 9 ماه سال 1400 اشاره کرد.

به گفته وی بر اساس آمار و اطلاعات منتشره در سایت بانک مرکزی در خصوص تسهیلات اعطایی به بخش‌های اقتصادی و هدف ، کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی کشور طی 9 ماهه سال جاری در شش گروه شامل کشاورزی ، صنعت و معدن ، مسکن و ساختمان ، بازرگانی ، خدمات و بخش متفرقه مجموعاً 20/195/839 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: سهم بانکها و موسسات اعتباری خصوصی از کل تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی کشور مجموعاً 7/506/089 میلیارد ریال بوده که این رقم حدود 37 درصد کل تسهیلات را شامل می شود.

محمدرضا جمشیدی اعلام کرد: با توجه به میزان کمتر منابع در اختیار ، سهم 37 درصدی بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در پرداخت تسهیلات و حمایت از بخش های اقتصادی کشور رقم قابل توجهی است. این نکته بيانگر توجه ویژه بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی به تأمين منابع مالی بخش های مختلف به منظور رونق اقتصادی در کشور است.

شایان ذکر است بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی همواره تلاش کرده اند همسو با سیاست های کلان کشور نقش مهمی در رونق تولید، ایجاد اشتغال و افزایش رشد اقتصادی کشور ایفا نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *